تلفن : 02133927425
آدرس : تهران، خیابان لاله زار جنوبی، ابتدای کوچه ترابی گودرزی، پلاک 48
ساعت کاری فروشگاه : شنبه تا چهارشنبه از 9:30 تا 18 و پنجشبه ها 9:30 تا 14
تلفن : 02133927425
آدرس : تهران، خیابان لاله زار جنوبی، ابتدای کوچه ترابی گودرزی، پلاک 48

مشتریان عزیز با توجه به  افزایش و نوسان قیمت لطفا قبل از خرید با فروشگاه تماس بگیرید. با تشکر

مشتریان عزیز با توجه به  افزایش و نوسان قیمت لطفا قبل از خرید با فروشگاه تماس بگیرید. با تشکر

شیر برقی یونیدی (UNI-D) چیست ؟

شیر برقی یونیدی همانطور که از نامش پیداست نوعی شیر هستند که از طریق برق قابل قطع و وصل کردن هستند. شیر برقی به وسیله ای گفته می شود که به وسیله ی برق و نیروی مغناطیسی عمل می کند. شیر برقی در مدل های مختلفی وجود دارند. شیر برقی پرسی، شیربرقی پیچی و… که دارای یک ورودی یک خروجی، دو ورودی دو خروجی یا یک ورودی و دو خروجی دارند.

شیربرقی یونیدی از پرکاربرد و پر مصرف ترین شیرهای برقی می باشد. شیربرقی یونیدی محصول کشور چین است. در واقع اصلی ترین وظیفه ی شیر برقی یونیدی قطع و وصل کردن مایعات آب و گاز می باشد. شیربرقی یونیدی دارای یک بدنه ی فلزی است.

کمپانی یونیدی ( UNI-D ) یکی از تولید کننده های بزرگ دنیا در کشور چین در زمینه تولید انواع تجهیزات برقی مانند شیر های برقی است. به صورت کلی شیرهای برقی با اعمال نیروی الکتریکی مشخصی شروع به کار می کنند و میزان جریان هوا را در یک سیستم فرآیندی قطع، وصل یا تنطیم می کنند.

شیر های برقی یونیدی یکی از پر مصرف ترین شیر های موجود در جهان در زمینه های مختلفی همچون : اتوماسیون صنایع غذایی، داروسازی، صنایع شیمیایی، خودرو سازی، صنایع کاشی و سرامیک است.

یکی از کاربردهای شیرهای برقی برای قطع و وصل نمودن جریان آب در صنایع گوناگون از قبیل کارخانه ها و زمین های کشاورزی است. از این شیر ها در طول مسیر خط لوله آب و در مناطق مختلف بین لوله های اصلی و فرعی می توان استفاده کرد.

باید به وسیله کنترلر های محکمی مانند تایمرهای دیجیتال و مکانیکی برای زمان قطع و وصل شدن آب برنامه ریزی کرد. شیر های برقی آبیاری یونیدی ( uni-d ) بر روی کلاهک در دار آن یک پیچ برای کنترل میزان سیالات هم به صورت کنترل از راه دور و هم به صورت دستی وجود دارد. متریال به کار رفته در شیر های برقی آبیاری یونیدو بسیار مرغوب بوده و به دلیل استحکام بالایشان در پروژه های زیادی کاربرد دارند.

 

شیر برقی آبیاری یونیدو

کاربرد شیر برقی یونیدی

شیر برقی یونیدی وسیله ای که برای کنترل جریان مایعات و گاز ها کاربرد دارد. شیربرقی یونیدو که دارای یک بدنه فلزی و یک بوتین می باشد که مسیر عبور سیال را قطع و وصل می کند. از دیگر کاربرد های شیر برقی یونیدو ولتاژ و جریان شیر برقی، نوع اتصال برای هر مصرف است.

برند یونیدی ( UNI-D )

سازمان توسعه صنعتی ملل متحد (UNIDO) یک آژانس تخصصی سازمان ملل است که به کشورها در توسعه اقتصادی و صنعتی کمک می کند.مقر آن در دفتر سازمان ملل متحد در وین، اتریش، با حضور دائمی در بیش از 60 کشور جهان است. از آوریل 2019، یونیدو متشکل از 170 کشور عضو است که با هم سیاست‌ها، برنامه‌ها و اصول سازمان را از طریق کنفرانس عمومی دوسالانه تعیین می‌کنند.

یونیدی در سال 1966 توسط مجمع عمومی سازمان ملل متحد برای ترویج و سرعت بخشیدن به صنعتی شدن کشورهای در حال توسعه، که از استعمارزدایی در تعداد بی سابقه و بدون پایگاه صنعتی کم و یا بدون پایه بیرون می آمدند، تأسیس شد. در سال 1979 این سازمان به یکی از 15 آژانس تخصصی سازمان ملل تبدیل شد و قانون اساسی جدید آن در سال 1985 به اجرا درآمد.

بیانیه 2013 لیما ماموریت خود را گسترش داد تا شامل ترویج “توسعه صنعتی فراگیر و پایدار” (ISID) باشد، که به عنوان بهره مندی تعداد بیشتری از مردم در حین حفاظت از محیط زیست تعریف می شود. یکی از اعضای گروه توسعه ملل متحد است ائتلافی از نهادهای سازمان ملل متحد با هدف تحقق اهداف توسعه پایدار.

در 25 ژوئیه 2016، مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه را تصویب کرد که دوره 2016-2025 را به عنوان سومین دهه توسعه صنعتی آفریقا اعلام کرد. از یونیدو خواسته شد تا این ابتکار را با همکاری طیفی از شرکا رهبری کند. اینها عبارتند از کمیسیون اتحادیه آفریقا، مشارکت جدید برای توسعه آفریقا، کمیسیون اقتصادی آفریقا، و غیره.

از شیرهای برقی آبیاری برای استفاده در آبیاری فضاهای سبز، آبیاری قطره ای زمین های کشاورزی، آبیاری گلخانه ها، خطوط انتقال آب، آبیاری زمین های چمن و فوتبال و … می توان استفاده کرد. 

به صورت کلی شیرهای برقی بر اساس جنس و متریال به کار رفته در دسته شیرهای برنجی، پلاستیکی (پلی اتیلن) و چدنی تقسیم می شوند. از لحاظ ولتاژ کارکرد هم در مدل های 220 ولت، 24 ولت، 12 ولت و تایمردار باطری خور تولید می شوند.

باید بدانید شیر های برقی پلاستیکی یونیدی با برق 24 ولت با جریان AC کار می کنند، همچنین شیر های برقی چدنی به صورت فلنچ دار بوده و برای سایز های 2 اینچ به بالا از این ماده استفاده می شود. 

کارکرد شیر برقی یونیدی

شیر های سلونوئیدی یونیدو به وسیله نیروی برق و الکتریسیته مستقیم (DC) و یا برق متناوب (AC) و با کمک نیروی فنر و بوبین های مخصوص برای قطع و وصل سیال مورد نظر به کار می روند. از شیر های برقی که به آنها شیر های الکترو مکانیکی هم گفته می شود هم برای قطه و وصل مایعات و هم گاز و بخار استفاده می شود. نحوه کار در این شیر ها به این صورت است که نیروی الکتریکی وارد شده را به نیروی مکانیکی برای چرخش و باز و بسته کردن شیر تبدیل می کنند.

شیر های برقی UNI-D در انواع مختلف دو راهی، سه راهی و چهار راهی تولید می شوند که در شیر های دو راهی سیال در قسمت خروجی قطع یا وصل است. ( در واقع شیر به صورت کامل باز یا بسته است.) اما در شیرهای سه راهی با توجه به خروجی مد نظر سیال به سمت یکی از آنها هدایت می شود. با استفاده از شیر های الکترومکانیکی یونیدو سرعت انجام کارها و ضریب اطمینان و ایمنی کار بالا می رود.میزان برق مصرفی در این شیرها پایین بوده و عمر مفید بالایی دارند. از آنها معمولا در دمای -5 تا +100 درجه سانتی گراد و با حداقل فشار 0.5 بار و حداکثر فشار 8 بار می توان استفاده کرد.

جهت دریافت مشاوره رایگان برای خرید محصولات فروشگاه بانک صنعت از طریق راه های ارتباطی زیر با کارشناسان ما در ارتباط باشید :

 

مشاوره تخصصی و حرفه ای

فروشگاه بانک صنعت ارائه دهنده انواع میکروسوئیچ های برند مطرح شمرسال میباشد. شما عزیزان میتوانید جهت مشاوره و خرید میکروسوئیچ از طریق راه های زیر در ارتباط باشید :

‫5/5 ‏‫(2 نظر)‬
سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

واتس آپ واتس آپ تلگرام
فهرست
فروشگاه
حساب کاربری من