تلفن : 02133927425
آدرس : تهران، خیابان لاله زار جنوبی، ابتدای کوچه ترابی گودرزی، پلاک 48
ساعت کاری فروشگاه : شنبه تا چهارشنبه از 9:30 تا 18 و پنجشبه ها 9:30 تا 14
تلفن : 02133927425
آدرس : تهران، خیابان لاله زار جنوبی، ابتدای کوچه ترابی گودرزی، پلاک 48

مشتریان عزیز با توجه به  افزایش و نوسان قیمت لطفا قبل از خرید با فروشگاه تماس بگیرید. با تشکر

مشتریان عزیز با توجه به  افزایش و نوسان قیمت لطفا قبل از خرید با فروشگاه تماس بگیرید. با تشکر

شیر برقی آبیاری

از زمان های گذشته تا کنون کشاورزی یکی از مهم ترین بخش های موجود در هر جامعه ای بوده. برای آبیاری زمین های کشاورزی از همان قدیم تاکنون از روش های مختلف و متعددی استفاده می کردند. بسیاری از روش های آبیاری غیر استاندارد بود و باعث هدر رفت زیاد آب میشد. شاید در گذشته مسئله کمبود آب بحران جدی نبود و خیلی به چشم نمی آمد، اما در دنیای امروزی این موضوع بسیار جدی است و باید تمام روش های ممکن برای جلوگیری از مصرف بیهوده آب را بررسی و عملی کرد.

در این مقاله قصد داریم تا محاسن استفاده از شیر های برقی آبیاری را  برای شما بیشتر بازگو کنیم تا با انواع شیر برقی و روش های استفاده از هر کدام آشنا شوید. آبیاری زمین های کشاورزی به روش های مختلفی انجام می شود، جالب است بدانید در تمام روش ها می توان با استفاده از شیر های برقی مصرف آب را به میزان چشمگیری کاهش داد.

مسئله آبیاری زمین های کشاورزی زمانی اهمیت پیدا می کند که کشاورزان در دوره خشکسالی قرار گرفته باشند و برای نگهداری محصول و زمین خود در صورت عدم رعایت شیوه های صحیح آبیاری دچار مشکل شوند.

کاربرد شیر برقی در آبیاری زمین کشاورزی

انواع روش آبیاری زمین های کشاورزی

همانطور که گفتیم در تمام روش های آبیاری می توان از شیر های برقی برای صرفه جویی در مصرف آب استفاده نمود. انواع روش های آبیاری به این شرح هستند:

  • آبیاری سطحی : یکی از قدیمی ترین روش های آبیاری زمین های کشاورزی، آبیاری سطحی است که تمام سطح زمین را سیراب می کنند. این روش خود به سه صورت انجام می شود.
  • آبیاری سیلابی : در این روش برای عبور آب از میان زمین کانال هایی حفر می کنند و آب را به صورت آزادانه در سطح زمین رها می کنند. در زمان های قدیم بعد از اینکه نوبت آبیاری زمین هر فرد می رسید خودش باید درپوش آهنی را بر میداشت.

کاربرد شیر برقی آبیاری

اما امروزه می توان با استفاده از شیر های برقی آبیاری با دانستن زمان نوبت آب زمین، شیر برقی را تنظیم کرد و به راحتی آبیاری زمین کشاورزی را انجام داد. البته استفاده از این روش آبیاری به دلیل هدر رفتن زیاد آب و یکنواخت نبودن سطح آبیاری در تمام مناطق توصیه نمی شود.

  • آبیاری مرزی : این روش تا حدودی مشابه آبیاری سیلابی است با این تفاوت که فشار آب جاری کمتر بوده و در نتیجه دچار فرسایش کمتری در سطح خاک می شویم. برای تمام خاک ها به جز خاک های شنی می توان از آن استفاده کرد. 

در این روش هم می توان از شیر های برقی برای آبیاری استفاده کرد اما در کل میزان سرمایه اولیه مورد نیاز برای این روش زیاد است و تقسیم بندی اصولی زمین سخت می باشد.

آبیاری حوضی : در این روش با ساختن یک حوضچه در زمین کشاورزی از طریق لوله کشی آب را به گیاهان و درختان می رسانند. می توان شیر برقی را در سر لوله های حوضچه نصب کرد تا به این وسیله میزان آب خروجی و زمان آبیاری را تنظیم نمود. 

باید بدانید میزان هدر رفت آب در این روش به نسبت روش های قبلی کمتر است و برای تمام خاک ها می توان از آن استفاده کرد و تنها برای آبیاری درختان پیشنهاد می شود.

شیر برقی برای آبیاری قطره ای

همانطور که می دانید کمپانی های زیادی چه در ایران و چه خارج از ایران شیرهای برقی را طراحی و تولید می کنند. یک نمونه از بهترین شیرهای خارجی، شیر برقی پارکر است. کمپانی سازنده این محصول کمپانی Parker ایتالیاست. در طراحی این محصول از متریال برنج درجه یک استفاده می شود، ضمن اینکه برای ساخت بوبین شیر برقی پارکر تجهیزات و دانش به رو به کار برده می شود.

عملکرد شیر آبیاری

عملکرد این شیر ها بسیار سریع بوده و با طراحی محکم و بسیار قوی در تمام بخش های مختلف صنعت از جمله آبیاری زمین های کشاورزی بسیار مناسبند. تعمیرات و نگهداری از این شیرها به راحتی انجام شده و بازار جهانی بالایی را پیدا کرده اند.

در ادامه روش های مختلف آبیاری زمین های کشاورزی می توان به آبیاری مدرن و انواع شیوه های آن اشاره کرد. آبیاری مدرن زمین های کشاورزی نیز به سه صورت انجام می گیرد که استفاده از شیر برقی آبیاری در تمام آنها بسیار مهم است.

  • آبیاری زیر سطحی : به وسیله لوله هایی که در زیر خاک قرار می دهند آب را به صورت مستقیم به ریشه گیاه می رسانند. هزینه ای نگهداری این روش بسیار کم است، البته احتمال شوری خاک در آبیاری زیر سطحی وجود دارد.
  • آبیاری قطره ای : برای آبیاری زمین های کشاورزی به وسیله آبیاری قطره ای، لوله های باریک و نازکی در سطح زمین قرار می دهند که با فاصله های مشخصی روی آنها سوراخ وجود دارد. با استفاده از یک شیر برقی آبیاری که در ابتدای لوله اصلی به کار برده می شود می توان زمان آبیاری را در ساعات مختلف شبانه روز تنظیم کرد و دیگر دغدغه ای از این بابت نداشت.   
  • آبیاری بارانی : این روش برای گیاهانی که برگ حساسی دارند بسیار مناسب و کاربردی است. با استفاده از لوله های فشار قوی که روی زمین یا زیر خاک قرار می گیرند، آب را به روی گیاهان می ریزند.

این روش به نسبت تمام روش های گفته شده برای آبیاری زمین های کشاورزی بهتر و کم مصرف تر است و گزینه بسیار خوبی با توجه به مسئله کمبود آب می باشد. از شیر های برقی یونیدو به دلیل استحکام کافی و جزئیاتی که در ساختشان رعایت شده برای آبیاری زمین کشاورزی استفاده کرد.

خرید و قیمت شیر برقی آبیاری 

شما عزیزان برای خرید شیر برقی و انواع شیر برقی آبیاری از طریق راه های ارتباطی زیر با کارشناسان ما در تماس باشید و پس از مشاوره رایگان محصول دلخواه خود را سفارش دهید.

 

مشاوره تخصصی و حرفه ای

فروشگاه بانک صنعت ارائه دهنده انواع میکروسوئیچ های برند مطرح شمرسال میباشد. شما عزیزان میتوانید جهت مشاوره و خرید میکروسوئیچ از طریق راه های زیر در ارتباط باشید :

‫4.5/5 ‏‫(2 نظر)‬
سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

واتس آپ واتس آپ تلگرام
فهرست
فروشگاه
حساب کاربری من