تلفن : 02133927425
آدرس : تهران، خیابان لاله زار جنوبی، ابتدای کوچه ترابی گودرزی، پلاک 48
ساعت کاری فروشگاه : شنبه تا چهارشنبه از 9:30 تا 18 و پنجشبه ها 9:30 تا 14
تلفن : 02133927425
آدرس : تهران، خیابان لاله زار جنوبی، ابتدای کوچه ترابی گودرزی، پلاک 48

میکروسوئیچ برای تشخیص یا احساس وجود یک شی به طور خودکار یا برای نظارت و نشان دادن اینکه آیا از محدودیت های حرکتی آن جسم فراتر رفته است یا خیر استفاده می شود. استفاده اولیه از میکروسوئیچ ها، همانطور که از نام آنها بر می آید، برای تعریف حد یا نقطه پایانی بود که یک شی می‌توانست قبل از توقف در آن حرکت کند. در این مرحله بود که سوئیچ برای کنترل محدودیت سفر درگیر شد. در این مقاله قصد داریم به معرفی میکروسوئیچ و انواع میکروسوئیچ صنعتی بپردازیم و شما را با این قطعه آشنا کنیم. پس با ما همراه باشید.

آشنایی با میکروسوئیچ

میکروسوئیچ یکی از اجزای بسیار مهم در صنعت است که در انتقال اطلاعات و کنترل سیستم ها استفاده می شود. این دستگاه ها از تکنولوژی سوئیچینگ الکترونیکی استفاده می کنند تا امکان کنترل جریان برق را فراهم کنند. میکروسوئیچ ها در صنایع مختلفی مانند خودروسازی، الکترونیک، تلفن همراه و سیستم های انرژی استفاده می شوند.

یکی از کاربردهای مهم میکروسوئیچ ها در صنعت خودروسازی است. این دستگاه ها در سیستم های رانندگی و نورپردازی خودرو ها استفاده می شوند. برای مثال، میکروسوئیچ ها در سیستم های ترمز خودرو مورد استفاده قرار می گیرند تا امکان کنترل فشار ترمز را فراهم کنند. همچنین، در سیستم های نورپردازی خودرو ها نیز میکروسوئیچ ها به منظور کنترل روشنایی لامپ ها استفاده می شوند.

در صنعت الکترونیک نیز میکروسوئیچ ها استفاده وسیعی دارند. این دستگاه ها در مدارهای الکترونیکی مورد استفاده قرار می گیرند تا امکان کنترل جریان برق و ارتباط بین اجزا را فراهم کنند. به عنوان مثال، میکروسوئیچ ها در سیستم های صوتی، تلفن همراه و دستگاه های الکترونیکی خانگی استفاده می شوند.

سیستم های انرژی نیز از میکروسوئیچ ها بهره می برند. این دستگاه ها در سیستم های برقی مورد استفاده قرار می گیرند تا امکان کنترل جریان برق را فراهم کنند. به عنوان مثال، میکروسوئیچ ها در سیستم های توزیع برق و سیستم های نیروگاه ها استفاده می شوند.

میکروسوئیچ چگونه عمل می کند ؟

در بیشتر موارد، یک سوئیچ محدود زمانی شروع به کار می کند که یک ماشین متحرک یا یک جزء متحرک ماشین با یک محرک یا اهرم عاملی که سوئیچ را فعال می کند تماس پیدا کند. سپس کلید محدود مدار الکتریکی را که ماشین و قطعات متحرک آن را کنترل می کند، تنظیم می کند. این سوئیچ ها می توانند به عنوان دستگاه های آزمایشی برای مدارهای کنترل استارتر مغناطیسی مورد استفاده قرار گیرند و به آنها اجازه می دهد تا عملکردهای یک موتور الکتریکی را شروع کنند، متوقف کنند، کند یا شتاب دهند.

انواع میکروسوئیچ صنعتی

سوئیچ های محدود را می توان به عنوان ابزار کنترلی برای عملیات استاندارد یا به عنوان دستگاه های اضطراری برای جلوگیری از خرابی ماشین آلات در ماشین آلات نصب کرد. اکثر سوئیچ ها یا از مدل های تماس نگهدارنده یا تماس لحظه ای هستند.

معرفی انواع میکروسوئیچ صنعتی

انواع میکروسوئیچ و لیمیت سوئیچ از نظر عملکرد و کاربرد، مشابه سایر میکروسوئیچ ها عمل می کنند. فقط ممکن است برخی از قطعات این دستگاه جهت استفاده های صنعتی دارای طول عمر بیشتری به نسبت سایر مدل های خود باشند.
انواع میکروسوئیچ های صنعتی وجود دارد مثل : فشاری، غلطکی، سوزنی. از میکروسوییچ های صنعتی در کارخانه ها و صنایع مختلفی برای کنترل حد، شمارش قطعات، نوار نقاله و … استفاده می کنند.

ساختار داخلی میکروسوئیچ معمولا دارای یک کنتاکت و یک محرک میباشد. میکروسوییچ ها، به انواع مختلفی از جمله اهرمی، فشاری و غلطکی تقسیم میشوند.
میکرو سوییچ ها از یک کنتاکت باز (NO) و یک کنتاکت بسته (NC) تشکیل شده اند.  همچنین با توجه به نوع پلاتین به کار رفته در آن ها، ظرفیت عبور جریان از 10 تا 15 آمپر را دارند.

میکروسوئیچ صنعتی از نظر کارکرد و عملکرد، مشابه سایر میکرو سوئیچ ها عمل می کند. همچنین ممکن است برخی قطعات این دستگاه برای استفاده های صنعتی دارای طول عمر بیشتری به نسبت سایر مدل های خود باشند.

میکروسوئیچ اهرمی

این مدل میکروسوئیچ ها توسط اهرم عمل می کنند و حول یک محور میچرخند. بنابراین با حرکت اهرم به سمت چپ، راست، بالا یا پایین میکرو سوییچ عمل میکند. میکروسوئیچ های اهرمی دارای انواع مختلفی هستند که در ادامه توضیح خواهیم داد.

اهرم غلطک دار

در این مدل میکروسوئیچ قسمتی که به هدف برخورد و شروع به کار میکند دارای غلطک است. این غلطک نیروی مورد نیاز  برای فعال شدن اهرم را کاهش میدهد.

اهرم غلطک دار قابل تنظیم

این مدل مشابه مدل اهرم غلطک دار میباشد. تنها تفاوت آن این است که طول اهرم از چند میلی متر تا چند سانتی متر قابل تنظیم میباشد. از جمله مدل های این میکروسوئیچ میتوان به برند امرون (OMRON) مدل WLCA12-2 اشاره کرد.

میکروسوئیچ فشاری

در این مدل با فشردن یا کشیدن پیستون سوئیچ عمل خواهد کرد. این مدل دارای دو مدل فشاری ساده و فشاری قرقره ای میباشد. میکروسوئیچ

میکروسوئیچ فشاری ساده

این مدل دارای یک پیستون گرد میباشد که با اعمال نیروی عمودی توسط هدف فعال می شود.

میکروسوئیچ فشاری قرقره ای

گاهی اوقات جهت اعمال نیرو عمودی نیست. در این مواقع میتوان از مدل فشاری قرقره ای استفاده کرد. قرقره متصل روی پیستون بخشی از نیروی غیر عمود را به نیروی عمود تبدیل کرده و سوئیچ عمل میکند. میکروسوئیچ اشنایدر (تله مکانیک) مدل XCKM102 از جمله این مدل ها میباشد.

نتیجه گیری

همانطور که فهمیدیم، انواع میکروسوئیچ صنعتی از جمله قطعات مورد نیاز در صنعت هستند. این قطعات یکی از انواع سوئیچ های قطع و وصل کننده مدارهای الکتریکی هستند که کاربردهای زیادی در صنعت و مخصوصا در تابلوهای کنترلی دارند. این تجهیزات می توانند در سیستم های کنترلی و مدارهای فرمان نقش بسیار مهمی ایفا کنند.

انواع میکروسوئیچ های صنعتی دارای یک محرک میباشند که با فشردن آن، اهرمی را بلند می کند تا کنتاکت ها را به موقعیت مورد نیاز منتقل کند. میکروسوئیچ صنعتی از نظر عملکرد، مشابه سایر میکروسوییچ ها عمل می کند. ممکن است برخی قطعات این دستگاه برای استفاده های صنعتی دارای طول عمر بیشتری به نسبت سایر مدل های خود باشند.

شما عزیزان میتوانید انواع میکروسوئیچ های صنعتی را از فروشگاه بانک صنعت تهیه کنید زیرا کیفیت محصولات این فروشگاه بسیار بالا است و در عین حال قیمت میکروسوئیچ صنعتی مقرون به صرفه دارند.

امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد. نظرات و پیشنهادات و تجربیات خود را از خواندن این مقاله از طریق کامنت با ما به اشتراک بگذارید.

‫5/5 ‏‫(2 نظر)‬
سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

واتس آپ واتس آپ تلگرام
فهرست
فروشگاه
حساب کاربری من